עגלת הקניות שלך ריקה כעת!
כל מה שעליכם לעשות בשבוע הראשון שהוצאתם שיר | המדריך המלא לאמנים
איך למקסם את השפעת הריליס של סינגל/טראק בשבוע הראשון?
השבוע הראשון לאחר הריליס של סינגל או טראק הוא קריטי להצלחה של השיר ולקידום שלו. זהו הזמן שבו השיר מתחיל להתפשט ברחבי הפלטפורמות והמדיה החברתית, ויש לך הזדמנות לא רק למשוך תשומת לב אלא גם לשמור על מומנטום חיובי לאורך זמן. אז מה חשוב לעשות בשבוע הראשון, ומה כדאי להכין מראש?
טיפים אחד , שתיים ושלוש ידברו על מה לעשות קצת לפני שהשיר יצא לאור ולאוויר העולם! הטיפים לאחר מכן יסבירו לכם מה כדאי לעשות כאשר השיר עלה לאוויר, אך שימו לב שגם השבוע-שבועיים לפני היציאה לאור קריטית מאוד, קראו בעיון!
- שליחה לפלייליסטים רשמיים של ספוטיפיי (Spotify)
לפני שהשיר יוצא, כדאי להיעזר בכלי כמו Spotify for Artists כדי להגיש את השיר לפלייליסטים רשמיים. השלב הזה מתחיל לפחות כמה שבועות לפני הריליס, כך שתוכל להבטיח שהשיר יהיה מועמד להיכלל בפלייליסטים פופולריים עוד בשלב מוקדם של השחרור. אם השיר יתפוס מקום בפלייליסטים הגדולים, זה יכול להקפיץ את השיר לשיאים חדשים.
- תיאום מראש עם כל הפלטפורמות הדיגיטליות
ודא שהשיר זמין בכל הפלטפורמות הדיגיטליות הגדולות כבר ביום הריליס, כולל:
Spotify
Apple Music
YouTube
Tidal
Deezer
ועוד…
כדי להימנע מבעיות של עיכובים, חשוב לבדוק שהתהליך מתואם מראש עם חברת ההפצה שלך.
- הכנת אסטרטגיה שיווקית לפני הריליס
הדבר החשוב ביותר בשבוע הראשון הוא להוציא את השיר לתודעה. ישנם מספר אמצעים שיכולים לעזור לך למקסם את הצפייה בשיר:
הודעות לעוקבים: פרסם פוסט או סטורי ברשתות החברתיות שלך על הריליס הקרוב. שתף קטעים מהשיר, עדכן את המעריצים בתאריך השחרור, והצע להם להאזין לשיר ברגע שהוא יוצא.
הודעות לתקשורת: שלח את השיר לאתרים, בלוגים ותחנות רדיו דיגיטליות. אל תשכח לשתף גם עם עיתונאים בתעשיית המוזיקה, כך תוכל לקבל ביקורות וחשיפה נוספת.
קמפיינים ממומנים: פייסבוק, אינסטגרם, ו-TikTok הם פלטפורמות מצוינות לקמפיינים ממומנים. זהו זמן טוב להשקיע בכדי להרחיב את ההגעה לשיר ולמקסם את ההשפעה.
- מקסום הביצועים בטיק טוק
אם יש פלטפורמה שמובילה כיום את המוזיקה ויוצרת טרנדים, זו TikTok. רבים מהשירים שמצליחים ב-2025 מתחילים בדיוק שם. כדאי להשתמש בטיק טוק להניע את השיר ולהגביר את התפוצה שלו:
אתגרים וריקודים: אם יש לך רעיון לריקוד או אתגר שקשור לשיר, זה הזמן ליצור אותו ולשחרר אותו לקהל. אתגר טיק טוק שמקבל תאוצה יכול להחיות את השיר ולקדם אותו בצורה ויראלית.
שיתופים מהמעריצים: צור תכנים שמעודדים את המעריצים שלך להשתתף ולהגיב – ריקודים, שיתופים יצירתיים או סרטונים שקשורים לשיר.
שיתוף קטעים מהשיר: פרסם קטעים מהשיר יחד עם תוכן מעניין כמו סיפורים מאחורי השיר או הצצה לאופן שבו יצרת אותו.
- יצירת וידאו קליפ אחרי שהשיר תופס תאוצה
בעבר, קליפ היה הכרחי מהרגע הראשון של שחרור סינגל. אך היום, לא תמיד כדאי להשקיע בקליפ יקר בשלב מוקדם. אם השיר מצליח להשיג תוצאות חיוביות ותגובות טובות, זה הזמן להשקיע בקליפ. תוכן ויזואלי בהחלט מוסיף ערך לשיר, אך כדאי לחכות ולראות את התגובה של הקהל לפני שהשקעת הרבה כסף בהפקת קליפ מלא.
אם השיר לא מצליח, עדיף לחכות עם הקליפ ולהתמקד בשיווק ובקמפיינים ממומנים. כך תוכל להימנע מהשקעה מיותרת.
אם השיר מתחיל להצליח, קליפ יכול להעצים את ההצלחה ולהוסיף לתוכן הוויזואלי שמקדם את השיר.
- הגברת הנראות ברשתות החברתיות
שבוע אחרי הריליס הוא זמן קריטי להחזיק את המומנטום ולהגביר את הנראות שלך ברשתות החברתיות:
תוכנית תוכן יומית: פרסם לפחות פוסט אחד ביום ברשתות החברתיות שלך – וידאו מאחורי הקלעים, תמונות מיום ההקלטות, פרטים מעניינים על השיר, או כל תוכן שיכול לשמור את השיר בתודעה.
שימוש בסטוריז וב-Reels: אלו כלים מעולים להגעה לקהל רחב ומהיר. שיתוף של קטעים מהשיר או תוכן יצירתי שקשור לשיר יכול להגדיל את ההתפשטות החברתית של השיר.
הגיב לתגובות: חשוב להיות נוכח ברשתות ולהגיב לפידבק מהקהל, מה שמראה למעריצים שלך שאתה אכפתי ופעיל.
- שליחה לאתרים ולפלטפורמות סטרימינג
ישנם אתרים כמו SoundCloud, Bandcamp, ו-SubmitHub שיכולים להיות מקומות טובים לשתף בהם את השיר. שליחה לאתרים ובלוגים שמתמקדים במוזיקה עצמאית יכולה לעזור להניע את השיר קדימה. בנוסף, חברות הפצה רבות מציעות כלים שמאפשרים לאמנים להגיש את השיר לפלייליסטים בפלטפורמות סטרימינג כמו Spotify, Tidal ו-Apple Music.
- מעקב אחרי ביצועים וסטטיסטיקות
ברגע שהשיר יוצא, חשוב לעקוב אחרי הנתונים כדי לדעת אם השיר מצליח ולהבין את הקהל שמגיב לו. תוכל לבדוק:
איזה שיר מושמע הכי הרבה?
מאיזה אזור גיאוגרפי מגיעים רוב ההשמעות?
איזה תוכן הכי מושך את תשומת הלב?
הנתונים האלו יעזרו לך לכוון את הקמפיינים שלך ולבנות את הצעד הבא בצורה יותר מדויקת.
- פנייה למוזיקאים ויוצרים אחרים לשיתופי פעולה
התחבר עם מוזיקאים, מפיקים ויוצרים אחרים ושתף את השיר איתם. יצירת שיתופי פעולה עם DJ’s, יוטיוברים או בלוגים עשויה להניע את השיר לחשיפה רחבה יותר.
כדאי להציע לאמנים אחרים להיכנס לגרסא מחודשת של אותו השיר, הגרסא המחודשת תיהיה שיתוף פעולה ותוכלו לשחרר שוב את הסינגל ולקבל חשיפה
10. יצירת גרסא אקוסטית וקטעי וידאו קצרים עבור הריליס החדש
תיהיו יצירתיים, הכינו עוד תוכן לאותו השיר, גרסא אקוסטית, רמיקסים, גרסא לריקוד טיק טוק ועוד ובמקביל צרו קטעי וידאו קצרים שלכם; זה יכול אתם מופיעים את השיר , זה יכול איך הוא נוצר , שלכם מדברים או פשוט שיראו אותכם עושים כל דבר שתבחרו לנכון ויכול לדבר אל הקהל הפוטנציאלי שלכם והיופי הוא שגם מאפס ומבלי שום קשרים אם תעבדו נכון עם הפלטפורמות תוכלו להגיע ללבבות חדשים שהם גם הקהל הפוטנציאלי שלכם !
ההצלחה של השיר בשבוע הראשון יכולה לשמש כבסיס להמשך הקריירה שלך. תכנון נכון של השיווק, מעורבות פעילה ברשתות החברתיות, השקעה בטיק טוק ואופטימיזציה של הנתונים הם הדרך הנכונה להפוך את הריליס למקפצה משמעותית, בנוסף ודאו שאתם עוקבים אחרי הביצועים של השיר ונותנים לו הזדמנויות נוספות לבלוט כמו שדיברנו בטיפים 9 ו 10 .
בהצלחה!

כתיבת תגובה